135 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
26.05.2019
Ορφέας | Main Feed
Μιχάλης Τσαντίλας

Ο Λεωνίδας Μαράντης είναι ένας ακόμα νέος τραγουδοποιός που έρχεται με «συστάσεις» από τον Μανώλη Φάμελλο. Το ντεμπούτο του, Λονδίνο-Αθήνα, κυκλοφορεί από τη Lyra, και περιέχει 12 τραγούδια σε ποπ-ροκ ύφος επηρεασμένο από τη βρετανική σκηνή – αρκετά από αυτά ακούγονται ήδη από τα ραδιόφωνα. Ο Ορφέας μίλησε μαζί του για αυτή τη δουλειά, για τις εμπειρίες του από την παραμονή του στο Λονδίνο αλλά και για τα μελλοντικά σχέδιά του.

Ο πρώτος σου δίσκος, Λονδίνο-Αθήνα, κυκλοφορεί εδώ και ένα τρίμηνο περίπου. Σε ικανοποιεί η μέχρι στιγμής υποδοχή του από το κοινό και τους κριτικούς;
Λεωνίδας Μαράντης
: Είμαι αρκετά ευχαριστημένος από την υποδοχή του κοινού. Δέχομαι καθημερινά αρκετά θετικά σχόλια από όσους τον ακούν, κάτι το οποίο μου δίνει δύναμη για να συνεχίσω να γράφω μουσική. Πιστεύω πάντως πως είναι ακόμα νωρίς να βγάλω συμπεράσματα για την συνολική πορεία του δίσκου. Το πρώτο τραγούδι (Σκουφά Και Σίνα) μόλις έκλεισε έναν μήνα μετάδοσης στα κεντρικά ραδιόφωνα της Αθήνας, ελπίζω να συνεχίσει να ακούγεται ακόμα πιο πολύ όσο περνάνε οι μέρες. Οι κριτικοί είναι σαφώς πιο αυστηροί από τους ακροατές, αυτή είναι η δουλειά τους άλλωστε. Έχω δεχθεί και θετικές αλλά και αρνητικές κριτικές, πιστεύω πως η αλήθεια κρύβεται κάπου ανάμεσα. Σίγουρα υπάρχουν στοιχεία στον δίσκο που είναι καλά και στοιχεία που επιδέχονται διορθώσεις και πρέπει να δουλέψω πάνω σε αυτά. Κάθε κριτική είναι καλοδεχούμενη αρκεί να είναι ουσιώδης, δίκαιη και τεκμηριωμένη, δυστυχώς έχουν γραφτεί και 1-2 κριτικές οι οποίες ήταν σαχλές, ειρωνικές και αβάσιμες σε αρκετά σημεία, με στενοχώρησαν αλλά όλα είναι μες στο παιχνίδι και ο καθένας κρίνεται για αυτά που γράφει, και εγώ και εκείνοι.

Η παραγωγή του δίσκου μοιράζεται ανάμεσα στον Στέφανο Δανιηλίδη, τον Μανώλη Φάμελλο κι εσένα. Πώς κατανεμήθηκαν οι αρμοδιότητες και πόσο εύκολη ήταν η συννενόηση και η συνεργασία σας; Σε τι ποσοστό σε εκφράζει το τελικό αποτέλεσμα;
Λ.Μ.
: Ο Στέφανος Δανιηλίδης ανέλαβε ουσιαστικά την δημιουργική παραγωγή του δίσκου. Είναι εδώ και πολλά χρόνια συνεργάτης μου, ήταν υπεύθυνος για τις ενορχηστρώσεις όλων των τραγουδιών, την ηχογράφηση και την τελική τους μίξη. Ο Μανώλης Φάμελλος, με την πολύχρονη πορεία του στον χώρο και τις αμέτρητες παραγωγές που έχει στην πλάτη του, είχε αναλάβει την εποπτεία της παραγωγής και είχε έναν συμβουλευτικό ρόλο μέσα στον δίσκο. Ο δικός μου ο ρόλος απλά είχε έναν οργανωτικό χαρακτήρα, έκλεινα πρόβες, μουσικούς, studio και παρείχα και τα οικονομικά εφόδια για να γίνουν όλα τα παραπάνω πραγματικότητα... Η συνεργασία μας ήταν άψογη, και οι τρεις μας ξέραμε τι θέλαμε από αυτόν τον δίσκο, εμπιστευόμασταν τις ικανότητες των άλλων και θέλω να πιστεύω πως το τελικό αποτέλεσμα μας εκφράζει σε πολύ μεγάλο ποσοστό.

Γράφτηκε ότι ο ήχος σου είναι ραδιοφωνικός. Συμφωνείς; Πόσο σημαντικό είναι πλέον για έναν νέο δημιουργό να παιχτούν τα τραγούδια του από το ραδιόφωνο, τη στιγμή που υπάρχουν και άλλοι, εναλλακτικοί τρόποι προώθησης της δουλειάς του;
Λ.Μ.
: Συμφωνώ, δεν είναι κάτι το οποίο έγινε επιτιδευμένα, έτσι γράφω μουσική και αυτό το ηχητικό αποτέλεσμα θέλαμε να πετύχουμε με τον Στέφανο. Δεν το θεωρώ κατακριτέο, πιστεύω πως είναι πολύ βασικό και σημαντικό να μπορούν να παιχτούν τα τραγούδια ενός νέου δημιουργού στο ραδιόφωνο. Δεν θέλω να υποτιμήσω τους εναλλακτικούς τρόπους προώθησης (ιδιαίτερα το διαδίκτυο) αλλά πιστεύω πως στην Ελλάδα το ραδιόφωνο είναι ακόμα το πιο δυνατό μέσο για να ακουστεί ένα τραγούδι και να καταφέρει να προσελκύσει περισσότερους ακροατές.

Η κυρίως ερωτική θεματολογία που έχεις επιλέξει συνήθως στηλιτεύεται από τους μουσικογραφιάδες. Θεωρείς ότι τα τραγούδια σου κομίζουν κάτι νέο και ενδιαφέρον σε αυτό τον τομέα;
Λ.Μ.
: Αυτή είναι η εύκολη λύση για τους μουσικογραφιάδες, να σχολιάσουν και να κατηγορήσουν τον ερωτικό στίχο, το πρώτο σημείο που θα χτυπήσουν είναι αυτό. Εμένα πάντως μου φαίνεται παράλογο να τους ακούω να σνομπάρουν τον έρωτα, ο έρωτας είναι κάτι πολύ δυνατό και ολοκληρωτικό και είναι απολύτως λογικό να κυριεύει τη θεματολογία της μουσικής. Θα μου πείτε βέβαια: «και για σένα είναι η εύκολη λύση», εγώ πάντως δεν το διάλεξα επειδή μου παρέχει κάποια σιγουριά, ούτε σημαίνει ότι είμαι ρηχός και δεν με απασχολούν άλλα θέματα στη ζωή μου. Εγώ το διάλεξα γιατί απλά τις πιο πολλές φορές με συναρπάζει και με εκφράζει περισσότερο να γράψω ένα κομμάτι για τον έρωτα παρά για κάτι άλλο. Το μυστικό άλλωστε δεν είναι το θέμα το οποίο πραγματεύεσαι στα τραγούδια σου αλλά ο τρόπος με τον οποίο το παρουσιάζεις στους ακροατές και σε αυτό θέλω να πιστεύω πως τα τραγούδια μου έχουν να αναδείξουν κάτι ενδιαφέρον. 

Έζησες για οχτώ χρόνια στο Λονδίνο λόγω σπουδών. Ποιες εμπειρίες και ποιες προσβάσεις είχες παραπάνω σε σχέση με έναν μουσικό που ζει στην Αθήνα;
Λ.Μ.
: Σίγουρα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά στην Αγγλία απ’ ό,τι εδώ, όσον αφορά την μουσική. Το βρετανικό rock ήταν πάντα πρωτοπόρο και παγκοσμίως αποδεκτό, ήταν αυτό που ανέκαθεν διαμόρφωνε τις τάσεις. Και το σημαντικότερο απ’ όλα, το rock στην Αγγλία δεν θεωρείται ένα εναλλακτικό είδος μουσικής, όπως πολλές φορές γίνεται στην Ελλάδα, είναι πιθανότατα το πιο δημοφηλές είδος μουσικής και ουσιαστικά ένα αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας των βρετανών. Στο Λονδίνο μπορείς να ανακαλύψεις συγκροτήματα και rock στέκια της πόλης, να ακούσεις νέους ήχους, να παρακολουθήσεις από κοντά αμέτρητες μεγάλες συναυλίες και αγαπημένους καλλιτέχνες. Στο Λονδίνο δεν ακούς απλά rock αλλά πλέον ζεις μέσα στον παλμό του.

Μίλησέ μου λίγο για τους μουσικούς ήρωές σου, για αυτούς που θεωρείς ότι σε επηρέασαν περισσότερο.
Λ.Μ.
: Τα περισσότερα ακούσματά μου προέρχονται κυρίως από την βρετανική rock σκηνή, και την παλιότερη (Beatles, Pink Floyd, Τhe Clash) και τη μεταγενέστερη (U2, Radiohead, Oasis, Blur, Verve) και την σύγχρονη (Coldplay, Stereophonics, The Killers). Μου αρέσουν πολύ όμως και κάποιοι καλλιτέχνες που δεν ανήκουν σε αυτόν τον χώρο όπως οι Antony & The Johnsons και ο Jeff Buckley. Δεν θα μπορούσα να παραλείψω κάποιους μεγάλους Έλληνες συνθέτες που άκουγα στο σπίτι από μικρός (Θεοδωράκης, Χατζιδάκης, Σαββόπουλος) και κάποιους από την ελληνική rock σκηνή. Μεγάλωσα άλλωστε ακούγοντας Τρύπες, Ξύλινα Σπαθιά, Πορτοκάλογλου, Φάμελλο και πολλούς άλλους.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο της εμφάνισης πολλών νέων δημιουργών. Παρακολουθείς τις δουλειές των συναδέλφων σου; Ξεχωρίζεις κάποιους;

Λ.Μ.
: Κάθε τραγουδοποιός πρέπει να παρακολουθεί τις δουλειές των συναδέλφων του, πρέπει να ενημερώνεται και να έχει μία επαφή με την ελληνική μουσική πραγματικότητα. Και διαφωνώ με όσους γενικολογούν και λένε ότι η μουσική περνάει κρίση, κρίση περνάει η μουσική βιομηχανία αλλά όχι η μουσική. Υπάρχουν πολλοί νέοι καλλιτέχνες που παρουσιάζουν πολύ αξιόλογες δουλειές και αξίζει να τους ακούσουμε και να τους προσέξουμε. Κάποιοι από αυτούς είναι ο Rous, ο Μύρωνας Στρατής, ο Κύριος Κ., ο Πάνος Γουργιώτης, οι Δραμαμίνη...

Τι γνώμη έχεις για τη δωρεάν διακίνηση μουσικής μέσω του διαδικτύου; Θα έδινες ποτέ επισήμως δωρεάν κάποιο τραγούδι ή δίσκο σου;
Λ.Μ.
: Η διακίνηση της μουσικής μέσω του διαδικτύου είναι τόσο διαδεδομένη που πλέον είναι πολύ δύσκολο να την σταματήσουμε, πρέπει απλά να την αποδεχτούμε άσχετα με το αν είναι σωστή ή όχι. Πρέπει να ακολουθήσουμε κι εμείς την εξέλιξη της τεχνολογίας και να επαναπροσδιορίσουμε τη διακίνηση της μουσικής σύμφωνα με αυτήν. Έτσι κι αλλιώς δεν περιμένω να βγάλω λεφτά από την μουσική οπότε θα έδινα και επισήμως δωρεάν κάποιο τραγούδι ή δίσκο μου στο διαδίκτυο.

Εκτός της ενασχόλησής σου με τη μουσική και την ηλεκτρολογία, σε ποια άλλα πεδία αφιερώνεις τον ελεύθερο χρόνο σου;
Λ.Μ.
: Η αλήθεια είναι ότι ο ελεύθερος χρόνος που μου απομένει μετά την μουσική και την ηλεκτρολογία είναι ελάχιστος. Προσπαθώ λοιπόν να τον περνάω μαζί με τα αγαπημένα μου πρόσωπα αλλά και με άλλες ασχολίες όπως ο αθλητισμός (κυρίως το ποδόσφαιρο), το σινεμά και τα ταξίδια.

Τελειώνοντας, ποια τα καλλιτεχνικά σχέδιά σου για το άμεσο μέλλον;
Λ.Μ.
: Τώρα είναι η ώρα των συναυλιών και των ζωντανών εμφανίσεων. Έχω κάνει ήδη δύο εμφανίσεις μαζί με το συγκρότημά μου (Λεωνίδας Μαράντης & The Spotlights) και στις 19 Ιανουαρίου θα κάνουμε και την επίσημη παρουσίαση του δίσκου μου, με τη συμμετοχή διαφόρων φίλων από τον χώρο της μουσικής όπως ο Μανώλης Φάμελλος, ο Γιώργος Δημητριάδης και ο Μύρωνας Στρατής. Μακροπρόθεσμα, δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο, το σίγουρο είναι ότι υπάρχει καινούριο υλικό και έχουμε ήδη ξεκινήσει να δουλεύουμε πάνω σε αυτό.

 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Αν τουλάχιστον, μέσα στους ανθρώπους ένας πέθαινε από αηδία... Σιωπηλοί, θλιμμένοι, με σεμνούς τρόπους, θα διασκεδάζαμε όλοι στην κηδεία.
Κώστας Καρυωτάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS