149 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
22.09.2019
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Νεφέλη Σαμιακού

Σωκράτης Μάλαμας, Αλκίνοος Ιωαννίδης

Ορφέας

alkinoos_malamas-1.jpg

Τη Δευτέρα 25 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η συναυλία του Σωκράτη Μάλαμα και του Αλκίνοου Ιωαννίδη στο θέατρο του Λυκαβηττού. Ο καύσωνας δεν εμπόδισε τον κόσμο να ανηφορήσει το λόφο και να παρευρεθεί στη συναυλία. Η σκηνή ήταν πιο μακριά από τις εξέδρες απ’ότι συνήθως με αποτέλεσμα ο κόσμος που κάθονταν στις κερκίδες να μην έχει καθόλου καλή οπτική επαφή με τους καλλιτέχνες. Από την άλλη βέβαια πλευρά με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν περισσότεροι άνθρωποι να παρακολουθήσουν τη συναυλία καθώς ο χώρος μεταξύ σκηνής και εξέδρας είχε διευρυνθεί και γεμίσει ασφυκτικά από κόσμο.
Η συναυλία άρχισε κατά τις 9:45 με την από κοινού «Παράκληση» και τελείωσε με το Μάλαμα μετά τις 12:15 με ένα «παιδικό τραγουδάκι» όπως ο ίδιος είπε χαρακτηριστικά, τον «Μέρμηγκα».
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της συναυλίας ήταν η διαρκής εναλλαγή των δυο πάνω στη σκηνή και η σε λίγες περιπτώσεις από κοινού ερμηνεία κάποιων τραγουδιών. Αυτό περιείχε τόσο αρνητικά όσο και θετικά στοιχεία. Στα θετικά περιλαμβάνεται το γεγονός ότι με αυτό τον τρόπο δεν υπήρχε περίπτωση κάποιος να κουραστεί. Από την άλλη αυτό απότελεσε ένα από τα λίγα αρνητικά της συναυλίας καθώς με αυτό τον τρόπο δεν μπόρεσε να αποκτήσει η συναυλία ρυθμό και επίσης αυτή η εναλλαγή προκάλεσε και μια ασυνοχή του ρεπερτορίου με διαρκή εναλλαγές από το ένα είδος στο άλλο.
Ο Ιωαννίδης δεν επιφύλαξε εκπλήξεις στο ρεπερτόριο του αλλά στις ενορχηστρώσεις των τραγουδιών του. Από τις πιο ιδιαίτερες στιγμές ήταν όταν τραγούδησε με πολύ αισθαντικό τρόπο δυο τραγούδια του Χατζιδάκι, τον Κεμάλ και το Νανούρισμα του Λόρκα από το Ματωμένο Γάμο (τον οποίο πρόσφατα δισκογράφησε στο cd «4 θεατρικοί μύθοι»). Το κοινό καταχειροκρότησε τις ερμηνείες του και έδειξε να απολαμβάνει την κάθε στιγμή που ο Αλκίνοος βρισκόταν στη σκηνή.
Και αν το κοινό καταχειροκρότησε τον Ιωαννίδη μπορούμε να πούμε ότι αποθέωσε κυριολεκτικά τον Μάλαμα. Από τις ιδιαίτερες στιγμές του Μάλαμα ήταν η ερμηνεία δυο τραγουδιών του Θανάση Παπακωνσταντίνου (του Τειρεσία και του Μάλαμα) αλλά και η στιγμή που ξέχασε τα λόγια στο «Ματωμένο Ρούχο». Γενικότερα μπορεί να ειπωυεί ότι ουσιαστικά ήταν ο Μάλαμας αυτός που κράτησε περισσότερο το κοινό ενεργό (και λόγω της φύσης των τραγουδιών του που είναι πιο «συναυλιακά» και «παρείστικα» από αυτά του Αλκίνοου).
Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι η μαζική προσέλευση του κόσμου που γέμισε τόσο όλο το χώρο του θεάτρου όσο και τους γύρω χώρους (τα περίφημα βραχάκια του Λυκαβηττού) αποτελεί την καλύτερη απάντηση σε όλους αυτούς που πιστεύουν ότι η παραγωγή καλού τραγουδιού έχει σταματήσει και ότι οι νέοι περιορίζονται στα μπουζουκομάγαζα της παραλιακής και της Πειραιώς.







Και εδώ είναι το (σε γενικές γραμμές) πρόγραμμα της συναυλίας:

1. Παράκληση / 2. Τίποτα δε χάθηκε / 3. Της σιωπής / 4. Καθρέφτης / 5. Μαύρη πεταλούδα / 6. Τα παιδιά μες στην πλατεία
7. Διάφανος / 8. Γιατί δεν έρχεσαι ποτέ / 9. Δεν μπορώ / 10. Παιχνίδι με τα μαύρα / 11. Νεράιδα / 12. Τειρεσίας / 13. Όνειρο ήτανε
14. Θα 'μαι κοντά σου / 15. Ο δρόμος, ο χρόνος και ο πόνος / 16. Τα διόδια / 17. Αράχνη / 18. Θίασος / 19. Έχω μια λέξη
20. Ήταν καμάρι της αυγής / 21. Απόγευμα στο δέντρο / 22. Στην αγορά του Αλ-χαλίλι / 23. Βυθός / 25. Πετάω πέτρες
26. Δρόμο άλλαξε ο αέρας / 27. Δεκέμβρης του 1903 / 28. Απόψε / 29. Σταγόνες στο γιαλό / 30. Όσα η αγάπη ονειρεύεται
31. Καράβι με σημαία ξένη - Ταξιδιάρα ψυχή / 32. Τσιγάρο ατέλειωτο / 33. Τα πάγια / 34. Πριγκηπέσα / 35. Χαμένο ρούχο
36. Ο κόσμος που αλλάζει /37. Με τόσα ψέματα / 38. Άσε τα ψέματα / 39. Κεμάλ / 40. Το γράμμα / 41. Προσκυνητής

Φωτογραφίες: Νεφέλη Σαμιακού

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Η αίσθηση του ανεκπλήρωτου όταν είχαμε πετύχει, φιλοδοξίες, τύψεις, γενναιότητες, που σαν μεγεθυντικοί φακοί μεγάλωναν ως το άπειρο τον ελάχιστο εαυτό μας και δεν είδαμε τίποτα απ’ τον απέραντο κόσμο.
Τάσος Λειβαδίτης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

23/9/1971 Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Το Βήμα" το τελευταίο ποίημα του Γεωργίου Σεφέρη, τρεις ημέρες μετά το θάνατό του

ΤΥΧΑΙΑ TAGS